På hemmaplan igen...och cellulitis

Efter en härlig vecka i Orlando planerade vi att ta det lite lugnt.  Jag fick en hudinfektion på benen och åkte på en penicillinkur så Clara härjade runt med grannen Eric i ett par dagar. Skönt med lite lata dagar och ibland måste jag bli tvingad till dem som nu.  Annars finns det ju tusen pumpa farmer att besöka.
Lunch på IHOP med chokladpannkaka...
...trots att den ser smarrig ut och jag gillade den rörde Clara knappt maten...
...men efter att ha smällt i sig en biomeny var hon mätt i alla fall. Clara, Rachel och Erika på Finding NEMO.  I 3D.  Och det gick bra!  Baby steps.
Jag vill päla och gosa mä Mamma
Det går alldeles utmärkt!
Språken kommer i en salig blandning ibland men nu är jag cool med det.   Klart det blir rörigt ett tag med fler språk.
Hoppa rep, köra radiostyrd bil...
...eller spela IPod har dessa två coolingar sysselsatt sig med i veckan.
Här har de också smyckat vår garageuppfart med varsitt självporträtt, Clara närmast i bild...
... och så ett porträtt på Justin...
...och ett på Phillip...
...och så en närbild på Clara...
...och ett med konstnärinnan själv.
Clara i baktagen.  Jag fick en present förra gången hos kiropraktorn som har svensk mamma men är uppväxt i Schweiz.  En bull bakar kit.  Nu skall det testas.
Clara bakar ut.
Lagom många blev det också.
Klart!
Så många vart det kvar efter att jag, Clara och Petter fikat.  Kan nog vänta lite med lunchen.
Betyg 3 av 5.  Det gick snabbt och de smakade ok.  Men det blir en liten bismak på dessa fördiga mixer jag inte gillar.  Kul  att testa men nästa gång kör vi ett klassiskt bull bak.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.