Kanelkakor


Kanelkakebagerska.


Jag och Clara i köket.


Först blandar vi med gaffeln...


...sedan tar vi händerna till hjälp...


...det är härligt att nypa i degen.


Sedan skall det rullas bollar...


...och tryckas med gaffel.


Dessa kakor har Clara gjort alldeles själv. Allihop.


Slutresultatet. Claras till vänster och mina till höger.
Nu är vi redo för fika med Westbergs i eftermiddag. Till lunch har Petter gjort raggmunk med fläsk så vi firar svensk fjärde advent. Ha en bra dag. Kramar.

Kommentarer

  1. Claras kakbakeri, det är kanske nåt att satsa på. Med en sån glad och duktig bagerska skulle det säkert gå som smort. Mamman får vara biträdande bakerska. Härliga bilder.

    SvaraRadera
  2. Nu kan jag äntligen vara inne på internet hemma och slippa stressläsa bloggen på jobbet!!! Det är ju även lättare att visa Alva och Erik bilderna från USA hemma och inte när de är med mig på jobbet.

    Fina bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar liten bakerska, och vad fin du blev i bakutstyrseln vi skickade i julklapp. Jag riktigt känner hur goda kakor ni bakat. Lyckliga Westbergs som kunde komma och smaka.
    Till påsk kanske vi kan baka i farmors kök.
    Många goa kramar från oss.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.