Race i South Boston

Dags för race!  Vi bjöds på BBQ middag och hade tillgång till fri dricka, vin och öl hela kvällen.  Och vi hade också tillgång till VIP läktaren och det skulle visa sig vara en succé. Under fjärde loppet skulle vi få åka med säkerhetsbilen. Spännande.
Clara vart helt begistrad i farten.  Men hon tyckte att det lät alldeles för mycket.
Cooling på racing.
Nu måste jag koncentrera mig igen.
Full aktivitet i depån.
Mor och dotter på racing.  Premiär för båda.  Jag hade öronproppar och ett par hörselskydd i handväskan om det skulle behövas.
Favoritbilen i tidskval.
Clara och Petter på läktaren vid South Boston Speedway under tidskvalet. Hett som bara den.
Så hett att vi flyttade in i VIP logen som hade AC.
Ajajaj.  Favoritbilen har kraschat!  Mitt framför oss också.  Föraren är asförbannad och bilen skrot.
Bilen med tillknycklad motorhuv hade inget med denna kraschen att göra.  Men det kraschades till höger och vänster och det flög bildelar och plåt.  Men som tur var inga personskador.  Mer actionfyllt än jag förväntat mig.  Innan bilarna hade fullföljt sina två lopp var halva startfältet borta.
Bärgningsbil och städpatrull på plats.
Hej då favoriten.
Clara var glad ändå och hittade snart en ny favorit.
VIP läktaren där vi höll till fram tills solen gick ner.
Då gick vi ut igen och laddade för vår tur att åka i säkerhetsbilen under lopp nr 4.
Krasch igen! Och en ny bil som inte kan fortsätta.  Det lär vara en dyr sport detta och det börjar jag förstå.  Vissa var ju inte värre skadade än de reparerades på plats och var med igen i andra loppet.
Nu är det vår tur att åka! Clara i säkerhetsbilen.
Vyn från min sidoruta. Up close and personal med nr 43.
Hihi.  Här sitter jag och fotar lite.
Jag är glad och laddad.
Petter med.
South Boston Speedway...
...America´s Hometown Track!
Start your engines!
Nu drar vi!
Det var så coolt! Vi åkte fem varv då förarna värmde däcken och sedan drog vi in i depå och tävlingsbilarna vrålade iväg.
Och sedan var det bara att vänta.  Säkerhetsbilen åker ut så fort det blir gul flagg på banan.
VROOOOOM!
Nu sitter man ju här och hoppas lite på en gul flagg.  Vill ju åka lite mer.
Ambulanspersonalen och städpatrullen tar det lugnt.
28 av 50 varv körda och inte en enda liten gul flagg.
Men nu åker vi igen.  Visade sig vara falskt alarm.  Inget liten radiodel på banan men här tar de det säkra före det osäkra och vi blev ju lite glada för det.Vi fick ju en tur till runt banan.
Här kommer vi på upploppsrakan.
Färdigåkt.  Clara och Petter kliver ur bilen och lämnar plats för nästa co drivers.  Det var urkul och så coolt.
Clara vid vinnarcirkeln.
Hemmaföraren Nr 23 vann dubbelt.
Nu börjar Clara bli trött.
Det är vi det!
Det var sex lopp under kvällen och vi stannade till femte loppet var halvvägs kört, då somnade Clara nästan stående.  Och hon sov en sväng i säkerhetsbilen också. Det var himla häftigt att uppleva racing så nära.  Och det var mer action än jag trodde, som tur var endast plåtskador. En riktigt kul kväll som gav mersmak.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.