Snö och sjuktuga.

I Söndags kom så årets snö. Jag fick skynda mig ut på måndag morgon och ta kort innan allt försvann. Årets snödjup var omätbart. I South Boston VA där Petter jobbar var det däremot ett par cm.
Årets vinterbild.

Rabatten "under" snön.

Krokus och hyazinter i snön.


Vi på skuggsidan av Dove Forest Ln fick njuta av snön lite längre.

Wake County senarelade skolstarten på måndag med 2h vilket passade oss utmärkt då Clara har hostat på nätterna. Och på måndag morgon vaknade hon och hade 38,4 i feber och hostade hemskt. Fick åka i väg till en Urgent Care eftersom vår doktor inte svarade. Sen fattade jag ju att de också senarelagt sin öppning. Men nu har vi ju testat ytterligare en doktor, och de har öppet alla dagar i veckan så det kan ju vara bra att vara registrerad där också. Krupp blev diagnosen. Va? Jag trodde att bara små barn fick krupp och att det växte bort. Och Clara har aldrig haft krupp förr. Läkaren såg ut att vara tonåring så vi åkte hem och hostade i telefonen med syrran i andra änden och hon kände igen hostandet. Så nu åter Clara medicin för krupp och febernedsättande. Det är ständig film och TV mys här. I går var det inga problem att hålla Clara lugn, idag har febern gått ner lite så tristessen kommer smygande. Skall hoppa in i duschen och åka och hämta vår film som visades på svenska skolans filmkväll i går så Clara kan vara med i filmsnacket på måndag. Det blir en eftermiddag med Jönssonligan och Cornflakes kuppen. Och i natt hoppas vi (framför allt jag tror jag) på lite mer och sammanhängande sömn.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.