Helg och Melodifestivalen.

Nu kör vi lite nutidsblogg i all skåpmat.
Vi följer Melodifestivalen här hemma. Jag har inte gjort det sedan flytten över atlanten. Dålig överföring och dåliga bidrag gjorde att jag tappade sugen helt. Men nu är vi med igen. Och vi ser det hela på TV via datorn så det är inte HD kvalite direkt och när det dansas mycket blir det lite suddigt. Men det duger. Första deltävlingen höll jag på att spy när jag såg Sean Banan. Vilken skit. Är det med snoppanspelningar vi vill visa upp Sverige? Själaglad att han inte gick vidare direkt. Låt han nu bli bortglömd illa kvickt. Programledarna är bra men Helena Bergström
behöver lära sig använda svenska språket bättre så hon slipper svära så mycket. Fy vad det låter illa när folk svär. Och när det svärs i Sveriges största TV sändning som varenda unge tittar på blir det ju acceptabelt att svära. Usch och fy. Så tanten blev jätteglad när kommentaren togs upp i andra deltävlingen och inte en enda svordom yppades innan Ulrik skrek Tack som fan.

Förutom ovanstående tycker jag att det är riktigt bra. Alla fyra bidragen som gått vidare direkt har vi hejat på och bäst är Loreen och David. Mellanakterna är ju också bra och sist kunde vi ju ha skickat Electric till Baku. Coolt.

I helgen har vi också hunnit med att köpa Forden så nu äger vi den. Skall leta rätt på en ny bil men det är skönt att inte behöva stressa. Och känner jag Fiskeruds rätt så går väl tempot ner nu när måste argumentet är borttaget. Och så var vi på Cirkus, The Ringling Brothers. Ett spontan besök så snabbt påkommet att det inte gick att köpa biljetter annat än i luckan men vi fick ändå bra platser. Cirkusen var ok. Jag gillar inte djurnumren men annars var det bra. Händer en massa hela tiden så det är alltid något att titta på. Clara gillar inte när det brinner och när de tände eld på en karl fick hon panik. Men han lekte kanonkula genom luften, landade och sedan släckte de honom med brandsprutor och så tog han av sig skyddskläderna och vinkade. Clara lugnade sig men jag vet inte om upplevelsen direkt hjälpte till att bota eldrädslan. Efter det äventyret visade vi Petter vårt bibliotek och sedan provade vi sängar. en riktig helmysig familjehelg.
I veckan skall jag kurera en förkylning, vara volunteer på ett kombinerat Valentines Party och 100th Day of school party, gå på bokfika och till helgen är det grannens födelsedagskalas och deltävling nummer tre. Nu håller vi bara tummarna för att värmen kommer snart. +1 klockan 9:30 hör inte till vanligheterna här.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.