Sensommar i North Carolina

Det finns ett överflöd av bilder i datorn och kameran och lite dåligt med bloggenergi. Här kommer i en salig blandning och i total oordning lite av det vi gjort senaste veckorna.

Hurricane Irene när hon var oss som närmast. Vi bor vid röda pilen. Det var blåsigt och regnigt men ingen fara alls.

Clara känner på vindstyrkorna från Irene.

Banankakebak till grannarnas cookout.

Dignande buffebord dukades upp på garageuppfarten. Lättvindigt och lättstädat dagen efter.


Clara gillar att skriva siffror.

En av alla lunchlådor jag gjort till Clara.

Och en annan av alla lunchlådorna.

Och Fru Förberedd dukar alltid frukostbordet kvällen innan.

Godkänd som volunteer! Jag har varit in två gånger i klassen. Första gången gjorde jag namnhalsband och hjälpte en kille med bokstäver. Kom hem helt beklämd över skillnaden i förkunskaper. En kille läser redan och ett stort gäng är bra bit på väg och så finns det de som fortfarande inte kan stava sitt namn. Andra gången satt jag en och en i en timma var med de två som behöver mest hjälp med bokstäver. Och vilken skillnad att i lugn och ro leka med bokstäverna och ösa beröm över de som troligtvis ytterst sällan får höra det. Känslan när den lilla underbara tjejen tog pennan och skrev sina systrars namn är obeskrivlig. "My Sis" kom det lite blygt från tjejen som inte pratar i klassen. Underbara unge! Sa till lärarinnan på ett mycket diplomatisk och amerikanskt sätt( tog drygt två och ett halv år att lära mig) att namnhalsband får någon annan gärna göra, använd mig till något vettigt. Hon nappade och en dag i veckan efter vårt break skall jag hjälpa de två barnen som behöver mest stöd. YES!

Favoritleksaken i Ritter Park utbytt mot denna snurra. Föll inte damen i smaken alls.

Gul svensk bil under promenad i Downtown Apex medan Clara var på Kalas.

Klättervägg på Caniac Carnival.

Skottträning.

Petters favoritbil i cabversionen.

Premiär på bullriding. Helt klart avundsjuk, detta finns på min to do list i USA.

Ta iiiiii.

Clara och Bergmans kör sin egen karusell.

Och så ytterligare en klättervägg. Har helt klart seglat upp som ny favorit.

Make your own Sundae på Chick a file.

1-20.

Ända upp till taket.

Min båt. En Stingray.

Med egen toa.

Bullbak i Apex.


Mitt första pocherade ägg. Inte gott men kul att testa.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.