Förra veckan i bilder

Tjoho här kommer jag. Julia och James fyllde 5 och firade på Bounce U.

Vem vill ha pizza?

En fotbollstårta och en Hello Kitty tårta.

Smaskigt.

Lummig rabatt kan vara ett finare ord för att växterna står alldeles för tätt och skriker efter mer utrymme.

Här tränas det på cykling utan stödhjul. Intresset är sådär så de åker nog på igen i helgen.

En morgon tog vi lite ledigt och tittade på LIVE sändningarna på Endeavours sista uppskjutning. 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3,, 2, 1, 0 BLAST OFF!

Coolt att se live och här är också gänget som åkte upp i rymden. Bilder lånade på nätet.

På väg till skolan rensades det efter tornadon.

Bil efter bil fylls med grenar och delar av nedfallna träd.

4 vaccinationssprutor senare festar Clara på en donut.

Ett parti Musta Pekka.

Lunch på SWEA Kids träff hemma hos Ulrika.

Maira och Clara hugger in på mandeltårtan.

Och så lite inspiration. Byggaren har haft öppet hus och jag tog med kameran och klev in. Rogivande sovrum i brunt och beige.

Och i favoritfärgen grönt. Underbart sovrum minus den något over the top spegeln kanske.

Men annars perfekt.

Clara trivdes bäst här inne. Och så bjöds vi på pizza så kvällsmaten var lättserverad.

I lördags gick jag och Clara på bio. Rio i 3D. Rolig och mysig film. Vi hade hela salongen för oss själva så Clara kunde dansa med i danserna utan att störa en enda person. Ute i foajen gjorde denne krabat reklam för nästa barnfilm som gick upp nu veckan, Kung Fu Panda.

Clara valde restaurang. Sweet Tomatos.


Redo för efterrätt.

Vi premiärade i poolen också. Clara åkte rutchkana och jag badade benen. Huu vad kallt. Nu i veckan har temperaturen dagtid varit runt +35 i skuggan så till helgen kanske jag skall doppa mig. Men jag lovar inget.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.