Vecka som gått.

Efter vår Florida utflykt klev vi tillbaka in i vardagen igen och gick på dagis, simlektion och lekträff med SWEA Kids som hade Valentine´s tema.

Kisses som dekoration på cupcaken.

Clara, Sonja, Josefin, Ellen och Erin dekorerar och Dorthe assisterar.

Lite mer strössel sen är det klart...


...Valentine dekorerad cupcake. Som jag fick äta upp. Clara hade fyllt magen med Kisses och sprang iväg och lekte pirat.

I helgen har vi städat både inne och ute så nu är det fint överallt. Och idag såg jag de första två krokusarna titta fram. +19 idag och i morgon utlovas +23 och sol. En dag i parken med andra ord. Samtliga Alla hjärtans dag kort ligger kvar på bänken och väntar på att levereras ut till familj och vänner. Musten gick ur efter att Claras klasskompisar, lärare och och skolpersonal fått sitt. Vi kör ett bättre sent än aldrig på dem. Clara firade Alla hjärtans dag med party på TAP med pizza, cupcakes och pyssel. Sedan blev hon hängig och har hostat sig igenom nätterna hela veckan men ingen feber och på dagarna full fart. Skaffade läkartid idag för att se om allergin spökar redan. Det gör den inte, men hon har dubbla öroninflammationer. Och inte sagt ett ord. Gummsan mammas.
Mitt mest spännande denna veckan förutom att fungera utan sömn (Clara har hostat 2dm från mitt öra) var att jag överlevde halvårsbesöket hos tandläkaren. Njöt i det närmaste av att ligga ner och bli ompysslad. Och som tur var har jag en pratglad tandsköterska annars hade jag somnat.
I morgon fyller grannpojken Eric 5 år så helgen bjuder på 5 års kalas, första fotbollsträningen, herrkväll för Petter och myskväll för mig och Clara samt firande av Anton som fyller 5 år på söndag. Och på himlen syns solen som sakta värmer upp NC igen. Som jag längtar efter hettan. Det trodde jag aldrig. Men bring it on, jag skall njuta varenda dag kvicksilvret kryper över flipflops.

Kommentarer

  1. Hoppas hostan gett med sig och öronen mår bra igen.
    Farmor har skickat ett Valentine paket, men det hinner nog inte fram i tid, så ni får fira i flera dagar.
    Många kramar till er alla från farmor o. farfar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.