Feber, banankakor och Elis 3 år.

Förra veckan hade Clara feber i fyra dagar. Det blev mycket pyjamashäng och vi spelade en massa spel. Yahtzee Jr är fortfarande favoriten men UNO, Svarte Petter, Fish Soup, Eye Spy och Finns i sjön hann vi också med. Clara gillar att spela spel. Och jag med.

Inte ens glassen trollade bort feberfrossan under yllefilten. Trots att mysjackan också var på.

Men efter lite Alvedon var det dags att rädda de övermogna bananerna...

...först lite shaking...

...och sedan banankakor.

Clara har slagit en yahtzee.

Fem Rex på först försöket.

Den hemliga lilla lådan med lösenord är också en favorit.

När Clara blev frisk blev jag dålig. Hängig och halvdan men ingen direkt feber. Urtrist. Jag är värdelös på att vara sjuk. Blir en riktig gnällmaja.

Till helgen hade vi piggat på oss och på lördag fyllde Elis 3 år. Det firade vi genom att bowla på Buffalo Lanes och sedan fortsätta firandet hemma hos Strandbergs. Vi som bowlat på Wii tyckte ju att lite känsla har man säkert.

Jo, tjena. Efter att ha lagt sex av de första åtta kloten i rännan var det bara att inse att jag är helt värdelös på bowling. Kan skylla på ett för tungt klot, rädd för ryggskott eller fel på banorna. Eller inse fakta.

Den här damen är urkass på att bowla. Men roligt var det ändå.

Gissa vem som nyss strikat?

Clara fick en ställning att lägga klotet på och putta iväg det.

Och när man skrev in namn skrev man in att staket skulle komma upp när det var hennes tur så inga klot hamnade i rännan. Smart.

Titta! Första slaget i sista rutan i andra serien är EN STRIKE AV MIG. Den lever jag på än. Det gäller att avsluta med stil.

Clara, Elis och Anton kör Mario Cart.

Här har Petter tagit över Claras kontroll och Emil har anslutit...

... medan Clara tränar på att stå på huvudet.


Elis Diego tårta.

Mätta och belåtna kom vi hem runt 23 och sov till 10. Underbara unge!

Petter och jag har börjat träna också. Igen. Jag köpte ju en eliptical när vi flyttade in i huset men det har blivit tråkigt att nöta på den och stirra ut i tomma intet. Och Petter avskyr den. Men så blev vi avkrävda ett nyårslöfte mellan champangen och fyrverkerierna. Och Petter lovar där att inköpa en TV (vilda protester utbröt men lugnades ner), smälla upp den på väggen, inköpa Weeds på DVD och vänta träningsmaskinen mot TV:n. Och det funkar! Ville se Weeds 2006 när det började sändas i Sverige men Clara var nyfödd och Weeds började 22 så det bidde inget. Men nu blir det. Och vi längtar till varje avsnitt. Man får bara se Weeds när man står på träningsmaskinen så indirekt kan jag säga att vi längtar till träningen. Jag smällde till med nyårslöftet 10kg mindre när vi ses nästa gång. Det finns 66 avsnitt ute på DVD här i USA. Vi har 59 avsnitt kvar.

Och idag föll jag för TVreklamen och köpte en sån där skakgrej för armarna. Ett avsnitt av Weeds och 6 min armskakande. Det blir dagens träningsdos.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.