Smått och gott.

Förutom det som visats i tidigare inlägg idag har vi också hunnit med att vara lite krassliga. Ont i halsen, snuva och en febersläng på både mig och Clara.

Clara vill ofta leka skola så vi plockar fram pysselböcker och räknar, ritar, jämför och skriver bokstäver. Engelska och svenska i en salig blandning men hon kan skilja på språken på ett annat sätt nu. Engelskan är renare än svenskan. I svenskan kommer de mest fantastiska meningar. Sist vi var på Crabtree berättade hon glatt att hon "meetat Santa", "jag kan inte vänta att meeta honom igen" och ibland kommer raka frågor om hur man säger olika saker på de olika språken. Det är fränt att höra hur språken utvecklas. Förr var jag lite orolig för hennes språk. Funderade på om, och i så fall hur mycket, hon är efter en amerikansk fyra åring. Och vad blandningen gör med svenskan. Hennes engelska är normal för en fyraåring enligt det test de fick göra på dagis och svenskan kommer nog att tvättas ren från engelska när det är dags. Vi läser mängder med böcker på båda språken så att ordförrådet utvecklas.

Och så har vi sett mycket film på slutet. Är helt kär i Toy Story. Underbara filmer alla tre. Vi har även sett Karlsson på taket och The Princess and the frog så nu vill Clara ha en hund och gifta sig med Prins Naveen. Och då är det ju perfekt att ha en lite gullig Naveen i klassen. Om han sedan vill vara prins är en annan femma.

Jag har också med berått mod kört över min första orm. 25 gånger. Eller större mask skall jag väl säga. Inte var den stor men ajaj vad jag tyckte illa om att den låg på garageuppfarten. Nu är den väldigt platt.

Clara simmar på och vi är anmälda till nästa termin. Skall även anmäla henne till fotboll igen. Och gymnastik. Har köpt biljetter till en Disneyshow i maj nästa år och surfar på Disney och Universal parker och planerar att följa med på ABB konferens nästa år. Två gånger. Båda till Orlando. Får aldrig nog av parkerna. Blir som barn på nytt. Varenda gång.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.