Museum of Life and Science i Durham.

Torsdag eftermiddag spenderade vi på Museum of Life and Science i Durham med Jessica och Mia.

De hälsar oss med en rymdraket.

Mia och Clara undersöker rörelse och mönster.

Myrfarmen studeras.

Det fanns massor att utforska och undersöka. Clara och jag fastnade för bollexprimenten och blev så exalterade att det glömde jag ta kort på. Klockan tre släpper de ut fjärilar i fjärilshuset så vi begav oss dit för att vara med.



Innan vi klev in till fjärilarna hann vi med att stifta bekantskap med...

... den här herren. Skulle inte vilja ha honom i hallen.

Inte denna ludna kompis heller. Lite för stor för min smak.

Kackerlackor i mängder.

Och så till slut fjärilar.

Fin fjäril vilar lite.

Clara spanar in fjärilar som äter middag.

Ett gäng gulliga fåglar sprang också omkring.

Härlig grönska.

Tittut.

Många gräshoppor i samma bur.

Skum liten larvorm.

Svarta Änkan i egen hög person.

Clara och Mia bygger insekts pussel.

Ännu större kackerlackor.

Min favoritmonter. Små färgglada grodor som hoppade runt som tokar. Säkert giftiga som attan...

...men ack så söta.

Clara sköter kameran och zoomar in löv och mask.

Det finns också en stor del ute men det var en för varm dag. Vi hälsade i alla fall på tjuren. Och jag är inte uppväxt på bondgård men stall och ladugårdslukt var en del av min barndom. Så...

...vad har gått fel här. Höll för näsan och ojade sig som bara den. Utomhus. Lilla bruttan.

Tillbaka till experimenten. Nu bygger vi mönster...

...och vi fick ihop det tillräckligt bra. Heja oss.


En bild på downtown Apex på väg hem. Tänk bort asfalten, bilar och allt det moderna och tänk er en dammig grusväg med ryttare, hästar och vagnar. Ser ni den gamla cowboystaden?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.