Summer Camp and State Troopers

Denna vecka är Clara på Summer Camp på TAP och jag har 4h för mig själv varje dag. Känner att vi behöver det båda två. Clara behöver leka järnet och jag behöver ett tyst hus. Eller rättare sagt. Jag behöver Jason Aldean på hög volym, promenera i solskenet, shoppa på Pier 1 och rensa rabatterna så svetten lackar. För det gör den i hettan. Har helt vant mig vid värmen och ni som tyckte att jag gick långsamt i Sverige skulle få dåndimpen när jag skrider fram i den amerikanska söderns tempo. Lugnt och långsamt rör vi oss i hettan. Utom fotomodellerna på området som fortfarande springer i samma tempo. Mitt på dan helst när solen gassar som värst. Bruna och smala blir de på samma gång.

Måndag eftermiddag shoppade vi på Target och Pier 1. Tisdag tvättade vi och städade vår bil, så nu blänker Forden igen. I dag lekte vi med Julia och James på hoppstället Monkey Joe´s i tre och en halv timma så i natt vet jag tre barn som sover gott. I morgon kommer Walls hit och leker, fredag skall jag och Petter fira bröllopsdag och på lördag skall vi grilla med Sgoupis.

Denna vecka har dagarna flugit fram annars tycker jag det varit rätt segt. Känner att jag är trött på Dove Forest Ln och vill komma bort och se något annat ett tag. Har fått bra semestertips senaste dagarna och Petter surfar för fullt på olika alternativ. Han har semester 21 juli - 4 Augusti och minst en vecka skall vi lämna North Carolina.

Och den 21 juli är min rättegång. Eller skulle ha varit skall jag säga. Det dök ju upp blåljus i bakrutan när vi körde till Outer Banks. Och det var ingen Williamston Police eller Martin County Sheriff. Nej, jag fick stifta bekantskap med en äkta North Carolina State Trooper. Sergeant Stoone. Med rakad skalle och brett brätte på hatten. Jag förklarade att jag inte kunde besiktiga bilen pga motorproblemen och att jag visste om det och hade en tid på verkstaden senare i veckan. Det gav mig bara ytterligare en anmärkning eftersom jag medvetet bröt mot lagen. Tack för den.
Och här skall man då upp i rätten. Tanken har slagit mig att faktiskt åka dit bara för att uppleva en amerikansk rättegång. Men Williamston ligger 2h bort med bil och Petter vill inte spendera en semesterdag i rätten. Sen skall man helst anlita en advokat som förstår sig på det amerikanska rättssystemet och han, eller hon, åker då i mitt ställe och sköter allt. Jag känner ingen advokat men Petters kollegor säger att jag har inte gjort en "Moving violation" och bara kan betala mina böter på nätet. Jag söker reda på mitt fall online och det ser ut som om det stämmer. Men vill jag chansa på det och strunta i advokat? Det visar sig då att Pappa Wall är pensionerad advokat. Han känner alla och ringer upp Districs Attorney i Martin County. Vad han säger vet jag inte men vi faxar in mitt besiktningsprotokoll och nya blanketten där nya skattemärket satt till DA i Martin County och vips så finns inte mitt fall längre. Vad har vi lärt oss idag? Det lönar sig att ha bra kontakter i Amerika.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.