Att utmana sina kontrollbehov

är nyttigt. Ju oftare desto bättre. Än så länge måste det oftast vara under kontrollerade former annars får jag dåndimpen. Speciellt när det gäller Clara. Idag har jag förberett det största klivet någonsin. Jag har intervjuat en amerikansk tjej som skall sitta barnvakt när jag och Petter skall på countrykonsert i morgon. De lekte i drygt en timma idag och Clara blev ledsen när hon åkte hem. Ett gott tecken. Återstår att se hur det går vid läggdags. Det är bara jag som gäller förnärvarande men vi pratar om det och hittills är det självklart att D skall lägga henne i morgon. Vore underbart om vi hittade en barnvakt som passar både Clara och oss. Så vi håller tummarna för att barnvakts frågan är löst och att jag efter första riktiga försöket i morgon kan boka in D som barnvakt på samtliga countrykonserter och vår bröllopsdag nästa fredag. Hur hittade vi barnvakten undrar ni? Hon är dotter till en av lärarna på Claras dagis. Det känns bra att vi vet lite om hennes familj. Det är ingen total främling vi släpper in. Och de bor bara 20 min bort. Detta blir bra det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.