Upplevelseönskelista

Har ju lovat er, mest mig själv kanske, lite mer av Lisa på bloggen och jag har en hel del jag vill göra medans vi bor i USA. Här kommer listan på mina "måsten" inte helt rankade kanske men litegrann:

Besöka Nashville, countryns mecka och bara ett flygplansskutt härifrån.
Besöka Vilda Västern och bo på en ranch. Och rida bland kaktusar.
Simma med delfiner.
Testa att surfa.
Bo en vecka i ett riktigt Beachhus.
Besöka västkusten och se Los Angeles och San Francisco.
Se en basket match Live. College duger utmärkt, måste inte vara NBA.
Se en AM Fotbollsmatch Live. College duger här också. Vi har sett en High Schoolmatch hittills.
Se New York från ovan, typ Top of the Rock.
Orlando. Åka Hulken och Spiderman.
Åka skridskor under granen på Rockefeller Center i New York.
Gå på amerikanskt Super Bowl Party, missade ju i år då vi blev sjuka.
Fira 4th of July med amerikaner.
Savannah, Georgia
Myrtle Beach

Sedan har jag ju några saker jag vill uppleva med Clara:
Snorkla med Clara och simma med delfiner.
Kort på hela familjen framför Vita Huset nu när det sitter en historisk president där.

Och så har jag två saker som redan är planerade:
Två Megatickets är inköpta. Sju countrykonserter här i Raleigh. Vad sägs om: Toby Keith, Sugerland, Brad Paisley, Brooks and Dunn, Rascal Flatts med Kellie Pickler, Tim McGraw samt en konsert med en massa nya som vill upp. Och 1 maj kommer Taylor Swift hit. Jag kommer att vara där, men har inte fixat biljetter än.
Outerbanks besöker vi i maj med svärföräldrar och Petters moster och morbror.

Petter har två måstegrejer:
Caribien
Åka skidor i Utah eller Colorado

Försökte pressa fram ytterligare villsaker och då sa han att han gärna åker två gånger till Caribien. Men han hänger gärna med på mina äventyr.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.