På svensk mark igen.

Nu har vi svensk snö under skorna. Det knarrar härligt. Och resan gick bra. Det räckte med 1h 35min på Heathrow. Inga problem alls. Och planet till London var bara halvfullt så Clara och jag fick ett tresäte för oss själva. Clara sov sju av sju och en halv timma. Jag sov sju minuter... Till Arlanda satt jag bredvid en trevlig amerikanska från Nashville. De hade varit på smekmånad i Stockholm för tre år sedan och återvände nu med kompisar för att visa dem Sverige. Och ishotellet. Coolt. På Arlanda åt vi middag och slöade och kämpade med en begynnande trötthet. 17:25 lyfte vi för sista gången för denna resa och 18:20 landade vi på Karlstad Flygplats och ett härligt vinterlandskap. Mormor och Morfar mötte oss och trots att Clara var jättetrött var det inga blyga miner. När vi kom hem till Deje skulle hon inte sova utan äta först. Två skogaholmlimpskivor med leverpastej och en rejäl tallrik fil.

Film, snacks och drink. Då är det inga problem att flyga långt.

Stubbvägen 7 i vinterskrud. Det är härliga snövallar.

Hemmagjord minipulkabacke och bortanför skymtar vårat snöberg.

Det där med snöre på pulkan måste vi öva mera på. Det blir väldigt trassligt. Ofta.

-Mamma! Hjälp! I´m stuck! Tja, tror man att det går att gena i 63cm lössnö får man sig en rejäl överraskning.

Att göra snöängel i 63cm pudersnö var heller ingen hit. Så jag vilar bara lite.

Efter en åktur...

...och på väg nedför en ny.

Måste kolla om det går att gena åt det här hållet... Vi kom lite längre när vi tog sats och sprang men ofta tog det stop.

Idag har vi varit till Bergviks Köpcenter och inhandlat overall, skor, vantar och mysbyxor. Jag tog i lite för mycket och köpte mysbyxor i stl 110. Så det blir en tur till för att inhandla stl 104. Till Claras glädje fanns det gröna mysbyxor på Lindex. Och då menar jag GRÖNA. "-My favorite colour !" ekade över affären och hon svidade snabbt om inför kvällsfikat.

Nu skall jag sova bort lite mer av tidsomställningen. Gått sämre denna gången för Clara vaknar flera gånger på natten och kollar om jag är kvar.

Imorgon har vi tider för hårklippning och på lördag bär det av en sväng till Karlstad.

På återseende från ett vintervitt Sverige.

Kommentarer

  1. Härliga bilder! Vi blir allt lite avundsjuka! Lycka till hos frisören. Synd att jag inte har peruk för då hade du fått tagit med den för klippning...! Ha det gött!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.