Lite blandat och vår tänder.

På Alla Hjärtans Dag öppnade vi presenter i sängen och åt lunch på TGI Friday´s innan vi avslutade med fika i Kelly Road Park med Westbergs. Clara fick ett kastspö, en tennisrack med bollar och en princessklänning.


Lite intresserad är hon av prinsessor och älvor men inte så mycket att klänningen för damen i smaken. Hon har tagit efter sin moster AnnKi och är mer intresserad av skor...


...och kastspöet var en hit. Vi har tränat att kasta på garageuppfarten och Clara tycker det är jättekul. Och bra går det också.


I måndags hade skolarna "make-up day" för en av de dagar skolorna varit stängda pga snön. TAP var också extra öppet men vi tog ledigt och hängde med SWEA Kids till JumpZone. Fräna hoppborgar fanns det.


Och Airhockeybord. Clara och Linus tar en match. Här kunde Clara ha stått hela dagen.


Vårt kontor en kväll innan kvällsfikat.
Denna vecka har det varit tema tandhygien på TAP. Claras båda klasser har haft besök av Toffy Tooth, en robottand som pratar och har teater för barnen. Barnen har målat tänder, och munnar och ritat tandborstar. Och hela klassrummet har varit fyllt av gigantiska tänder och tandborstar och en massa böcker om tandläkarbesök. Som en snygg avslutning kom Drew´s pappa , tandläkaren Todd, på besök på fredagen och pratade med barnen. Clara har fått tre tandborstar , två timglas, munskydd, handskar, tandtråd, stickers, spel och lärt sig flera roliga tandborstarsånger. Hon gillade att borsta tänderna redan innan men nu är det party varenda gång med timglas som skall vändas och ramsor som skall sägas och det är ett fullt sjå bara att välja vilken tandborste man skall använda. Nu när vi har fem att välja mellan. Det har varit en rolig vecka på TAP. Och lärorik.
Jag har också fått present av tandläkare Todd. Penna och visitkort. De är smarta och företagssamma amerikanerna. Och inte mig emot. Tar han av sin tid och lär Clara att det är kul att borsta tänderna får han mer än gärna skicka mig ett visitkort. Jag väljer själv om jag ringer eller inte. Och jag hade ringt om jag inte blivit rekommenderad en tandläkare redan. Både jag och Clara har bokat tid i början av april. Det blir spännande för tandläkarfegisen Lisa att träffa en amerikansk tandläkare. Om jag överlever skall jag fira med en tandblekning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.