Snostorm och Twilight

Nu ar det vitt pa backen i Apex. Och hela staden forbereder sig pa total stangning. Det bunkras mat som aldrig forr och man forvantar sig -11 i natt. Helt ok tycker jag. Bara vi far behalla strommen far det bli hur mycket sno som helst. Ca 30 cm tror de som mest sa det blir val 30mm om vi har tur. Men vem vet kanske ar vi insnoade imorgon.

Jag far forsoka slita mig fran mina bocker och ta mig ut och ha snobollskrig och Clara skall gora snoanglar. Jag har fastnat i Twilight sagan. Laser varenda vaken minut. Nar vi kom hit ifjol var Kristen Stewart och Robert Pattisson overallt pa TV och tidningar och jag hade ingen aning om vilka de var och varfor de var overallt. Nu har jag sett filmen och tyckte den var bra men hade forvantat mig lite mer action och tankte inte mer pa det. Forran Kristin overtalade mig att lasa boken. Ojojoj. Nu fattar jag hypen. Underbara bocker och Edward Cullen och Bella Swan har fatt mig sa besatt att jag igar gjorde nagot jag aldrig gjort forr. Eftersom jag laser varenda vaken minut och somnar utmattad runt halv ett varenda natt och ar ett halogt monster pa dagarna beslutade jag mig for att njuta av de sista tva bockernas 1400 sidor i lugn och ro utan att paniklasa for att fa veta vad som hander pa nasta sida. Sa jag laste helt enkelt de fyra sista sidorna i sista boken. Jag var tvungen. Nu skall jag i lugn och ro ta reda pa hur de kom fram till slutet. Sedan skall jag se Twilight och New Moon och njuta av Bella, Edward, Jacob och alla de andra karaktarerna. Och utan tvekan. Team Edward.

Kommentarer

  1. Vilken överraskning med snön och så kallt. Men det är säkert kortvarigt.

    Ni får mysa inomhus.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.