Snöbus.


Se upp i backen!


Clara åker poolmadrass och Taylor åker pulka.


Snöängel.


Och se där! Ett längdåkningsproffs. Smygstartade lite på baksidan....


...innan jag vågade mig ut på vägen där det var 5cm blankis och lite snöfläckar. Och inte blev det lättare när Clara sprang bakom och ville åka med. Där försvann proffsigheten i ett nafs.


En ovanlig syn på Dove Forest Ln.


Vinterväglag. Brevbäraren Eugene trotsade dock vädret och kom åkande med sin lilla bil. När vi tittade närmare såg vi att han hade snökedjor.


På väg upp ur diket efter en härlig åktur.


Jag och Clara på poolmadrassen i en begynnande sladd.

Och båda bilarna i garaget.
Clara blev överlycklig i morse när hon fick se snön så det var snabba ryck vid frukostbordet. Nio var vi ute tillsammans med ett tiotal grannbarn. Vår garageuppfart är tillsammans med grannens brantast på gatan så det åktes pulka, surfingbräda, badring och poolmadrass under glada tillrop. Ibörjan gick det lagom fort men när det började frysa på det som smält underifrån gick det fortare och fortare och nu går det i racerfart. Clara klarar inte att styra pulkorna längre utan får åka poolmadrass och styra med händerna i marken. Längdrekordet upp på grannenmittemots gräsmatta tillhör fortfarande Taylor och hennes pappa. Jag och Clara är tvåa och tätt efter kommer Alex. Tyngden avgjorde helt klart. I eftermiddags testade jag, Petter och Clara tillsammans och om jag inte fegat ur och bromsat så kanske vi tagit rekordet. Nytt försök i morgon.
Vi skulle varit på födelsedagskalas hos Strandbergs ikväll men fegade ur. Känns inte säkert att ge sig ut trots att vi har däck som skall klara lera och snö. Men blankis? Och vi är rätt säkra på att vi inte tar oss uppför garageinfarten och vi nu får ner bilen utan att hamna i buskarna. Petter skall flyga till Spanien imorgon men nu är flygplatsen stängd så vi väntar och ser. Vi har ett annat kalas 15:00 imorgon och de mailar oss i morgon och bestämmar om det är ändrat eller inte. Många ställen har stängt och senast jag kollade var det nästan 800 kyrkor, museer, affärer och andra ställen som stängt helt lördag och söndag. Och om detta inte smälter bort imorgon tror jag att dagis är stängt på måndag. Tre dagar med vinter i NC. Sedan räcker det. Varken, hus, fordon eller människor är utrustade för detta väder. Så länge vi har ström är det ok. Och det har vi. Och barnen har jättekul även om de fryser så de skakar i sina mysbrallor eller jeans och jumpaskor i snön. Grannarna inspekterade intresserat mina och Claras vinterkläder innan de gick in och värmde sina frusna anleten. -4 är inga problem med svenska vinterkläder. Mot nya snöävertyr i morgon.

Kommentarer

  1. Roligt för både barn o vuxna med riktigt vinterväder. Bäst att passa på, för snön liggger nog inte kvar så länge.

    Härliga vinterbilder.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.