Mellandagar

Vi tar det väldigt lugnt här i Apex. Clara har repat sig och det märks inte att hon varit sjuk. Nu är det min tur... Jag är helt utsliten. Tog mig inte ur sängen i går utan sov till 13:30 då jag blev serverad lunch på sängen... Idag tog jag mig ur sängen vid 10:30. Jag fungerar så. När något händer tar jag mig igenom det och sedan känner jag efter. Och då kommer allt på en gång och jag blev dyngtrött. Men nu är jag pigg igen. Det är lagom trist att sitta här och vara sliten när Duska och Fredrik åker Hulkens bergochdalbana i Orlando. 3h kö till Spindelmannen men vi peppade dem att det är det värt. Hoppas de trodde oss och bet ihop. Världens bästa åkattraktion.

Hur kan vi summera jul detta år? Jo, Sverigebesök, Barnakuten, Dyngtrött och Julrean avklarades på internet. Och vad har vi lärt oss? Det kändes konstigt att vara här på julafton och alla släktingar var i Sverige tyckte jag och Fredrik medans Petter och Duska tyckte det var helt ok. Jag är glad att vi gjorde det och jag kommer inte att tycka ett par timmar i bilen på Värmländska vägar är speciellt drygt framöver. Med detta menar jag inte att jag alltid kommer att fira jul i Värmland framöver, vägarna leder åt båda håll. Nästa år finns tre alternativ till julfirande: Här i Apex med svensk släkt på plats, i Sverige eller bland vajande palmer. Att försöka" kopiera" en svensk jul funkar inte för oss.

Nyår då? Hittills en öppen historia. Fredrik och Duska har en bit från Orlando och hit och vi var inte utvilade nog att åka halvvägs idag och möte dem så vi får se vart det landar. 2010 infaller imorgon vid midnatt oavsett. Sedan hoppas vi på Washington över helgen om nu inte det där j...la ovädret sätter käppar i hjulen igen. Då blir det något annat. Nedan kommer lite bilder på Clara som testar julklapparna.


Konstnären vid sitt staffli.


Mycket kul i redskapslådan för Play-Doh.


Spagettiklämman var roligast idag.


Och man kunde bygga gubbar också.


Idag målade vi med dubbelfattning.
God Fortsättning och ett Gott Nytt År hälsar Fiskeruds i USA.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.