Julafton 2009


Clara och Fredrik ansvarade för köttbullarna och Petter gjorde Janzons frestelse.


Jullunch med sill, lax, ägg, Janzon, köttbullar, kalkon och rostbiff. Och en Löjtens i plingpling glasen.


Lite amerikanska dekorationer på det svanska julbordet.


Smaklig måltid.


Clara öppnar paketen som tomten ställt på övervåningen innan han åkte iväg på sina renar.


Många paket.


Och mycket papper att ta av.
Clara fick staffli, Play-Doh redskap, pussel, spel och kläder. Jag fick min efterlängtade Kitchen-Aid och Petter fick en databok där man laddar ner böckerna på.

Julaftons promenad.


Uppblåsbar Pingvin och Tomte.


Mer dekorerat.


Nu vill Clara gå hem och...


...spela TV-spel.


Man kan spela tennis, köra bil och åka släde på spelet och oj vad fort hon lär sig. Jag får öva på kvällarna annars är jag efter ytterligare en familjemedlem i data och TV spels världen.

Och vad stor hon blev i mina ögon då hon tog kontrollen och bara började spela. Senaste månaderna har Clara börjat prata engelska, lärt sig åka skridskor och spela TV-spel. Undrar vad jag har lärt mig under tiden?
God Jul i stugorna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.