Universums medelpunkt, Pancake breakfast och Claras Skridskopremiär


Universums medelpunkt.



Och så här fint blev universum till slut.


I söndags åt vi frukost...


...här. Bland glänsande brandbilar och en guidande brandman. Det var nämligen...



...pannkaksfrukost på vår brandstation. Att visa upp sig på ett positivt sätt är amerikanerna bra på. Vem vill inte provsitta brandbilen och prova hjälmen och sedan äta pannkakor dränkta i lönnsirap i brandmännen matsal?


Nytvättade och skinande brandbilar och man får klättra runt och provsitta hur man vill.


Clara ville inte med jag ville. Har inget minne av att jag suttit i en brandbil förr så nu har jag skaffat mig ett.


Tut-tut.


Glänsande var ordet för dagen.


Torråkning utan skridskor. Mest för att jag skulle veta hur man satte på alla skydden. Och så ställde vi in hjälmen för i måndags klev Clara för första gången ut på isen i ett par skridskor. Hon har hela tiden varit helt övertygad om att hon kan och vi ville inte ta bort självförtroendet men samtidigt kan hon ju få sig ett riktigt uppvaknande om det inte riktigt går som hon tänkt sig så vi har pratat om att man måste träna mycket och att det kan vara svårt att hålla balansen. Och vad gör damen i fråga...

...knallar ut på isen utan problem och lyssnar ivrigt när fröken instruerar. Step, step, step, glide. Step, step, step, glide


Här övas det på balansen och Clara spanar redan efter de större barnen som åker runt, runt på isbanan.

Visst trillades det en del...


...och det är inte helt lätt att ta sig upp...

...men det går...


...och detta är jättekul.

Vi kommer att gå ytterligare 9 ggr innan jul och jag skall se till att slipa mina skridskor så jag kan öva lite jag med. Vore kul att lära sig trampa runt sådär baklänges som konståkarna gör och framåt som hockeyspelarna gör. Eller de kanske båd gör lika, vad vet jag. Privatlärare fanns det i alla fall och en och annan timme skall jag kosta på mig.


Lektionen avslutades med atta alla åkte ikring och samlade pusselbitar och sedan byggde pusslet tillsammans.


Anton, Clara och Elis i Cary Icehouse.


Med bestämda steg mot omklädningsrummet.


Kvällen avslutades med tavelmålning och konstnärinnan lade pannan i djupa veck för att få ut sin kreativitet på pappret.

Kommentarer

  1. Heja Clara, vad duktig du är på isen. Nu kan vi gå till ishallen och åka när du kommer till Ch-berg. Spännande att få följa alla dina framsteg.
    Kramar från farmor o. farfar.

    SvaraRadera
  2. Isprinsessa eller ishockeyproffs!

    Det är jätteroligt att se att Du är så
    duktig. Träna på bara så kan Du snart
    utmana mamma o pappa på att göra åttor.

    Kram från mormor o morfar. Det rycker i benen på
    den gamle ishockeyspelaren, tyvärr har han slängt skridskorna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.