Juldekorationer och min drömgran.

Det går inte att beskriva hur fint juldekoreredae vissa hus är. Vi har kört runt litegrann för att få lite inspiration. Nästa gång skall jag ta med kameran. På rikemansområdet finns ett hus med en 15m hög utegran som är klädd med kulor stora som fotbollar. Underbart att se. Vi tog en sväng på gatan där några hus är dekorerade.


Upplåsbar tomte med renar.


Lindemanns renar med paket.


Detta är ett FÖRE kort. Så får vi se hur det blev till slut hos Fiskeruds.

Amerikanerna är tidiga med granar inne och idag skulle vi köpa vår. Vi har besökt fyra julgrans farmar och redan på den första stod drömgranen så efter ytterligare tre farmer återvände vi och inköpte ställets största gran. Vi borde fattat att den var gigantisk när den inte ens gick genom nätningsmaskinen och alla omkring oss log brett. Men icke. Servicen är ju som bekant suverän här så den levererades såklart lite senare på kvällen av två karlar som också satte i den i julgransfoten som rymmer 6 liter vatten. Då fattade vi. Himmel vilken gran. Vacker. Underbar. Perfekt. Majestätisk. Men för stor. Herrarna fick den inte att sitta rakt och med en treåring i huset vill jag ha en gran som står om man så hänger i den och det gjorde den inte. Så nu står den i garaget i väntan på att de skall komma tillbaka och försöka såga till den lite. Men jag tvekar. Den är så stor och tung att det inte känns riktigt säkert. Så i fall jag beslutar mig för att byta ut den mot en mindre variant kommer här bilderna på min drömgran. Och det luktar himmelskt i garaget.


Lätt lutad mot väggen ser man inte dess majestätiska höjd på 2,70m.


Kram på dig.

Kommentarer

  1. Oj, oj vilken gran. Ska bli spännande att se ert hus dekorerat också. Tänk att ni blivit så amerikaniserade.
    Här öser regnet ner och det är inte lätt att känna nå´n julstämning, men eftersom det är Anders-dagen idag (grattis Petter), så kan vi ju hoppas på en braskande jul.
    Ha det så gott alla tre.
    Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Vilken grann gran. Ni kanske får ha den på verandan. Den kommer att bli underbar med ljus och dekorationer.

    Grattis på namnsdagen Petter!

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Ni bara maste aka och titta pa den basta/mest extrema juldekorering jag nagonsin sett... Vi var till Disney efter den kollen och inget var i närheten... Om ni kommer fran vart hall (eller Strandbergs hall) och aker upp mot skolan och passerar den. Tag vanster pa Penny road och ak ca 5 min (tror jag). Stallet ligger pa vanster sida om vagen och ni kan inte missa det. Fraga Kristin om du ar osaker.
    Halsn. Helena i Zurich

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.