H1N1 Vaccinering i Fuquay-Varina

Clara har fått H1N1 vaccin idag, nässpraysvarianten. Jag är ingen riskgrupp så jag får vänta. Kanske finns det tillräckligt med vaccin då Clara skall ha sin andra dos. Här kör man fortfarande två doser för barn mellan 6mån och 9år. Var urnervös i morse. Dels är jag lite förvirrad över biverkningar och all mediastorm och många tar inte vacciner här och sedan gillar jag att ha koll på läget. Och imorse visste jag inte vad jag kunde förvänta mig. Kliniken öppnade 9:00 och när vi anslöt oss till kön 7:45 vad det 148 personer före oss. (Clara fick nummerlapp därav den exakta siffran). Vädret var suveränt med värme och strålnde sol och vi hamnade i en mycket trevlig del av kön. Väntetiden gick helt ok och när vi väl kom in gick det fort. Fick en supertrevlig sköterska som föreslog nässprayen till Clara och hon ville ge mig en spruta men översköterskan sa nej. Jag är ingen riskgrupp. Och jag vill inte hitta på att jag är gravid eller har en baby hemma. Det är inte alls min grej. Inget kollas så det är en "Code of honour" som hon sa så jag är väl en ärlig person då.

Nu blir det skridskopremiär med Strandbergs.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.