Action i Apex.

Nu är det action i Apex. Grannens ena träd har blåst ner. Knäckt 3m upp på stammen av stormen som härjar. Tror hon heter Ida. Och nu tar det i igen. Jäkel vad det blåser. Eller det är snarare kastvindar. Helt lugnt ett tag och så sedan full styrka i en minut. Och så lungt igen. Och jag hörde inte ens braket som skedde 3m utanför vår vardagsrumsvägg. Vår tvättmaskin och diskmaskin måste låta av bara den. Andra grannen hörde däremot och hon slängde sig på telefon och jag lät som en idiot då jag inte hade en aning om vad som hänt. Trädet ligger på garageuppfarten och enda skadan är en sektion av grannens staket som gett vika.

Skulle egentligen handla tänkte jag men jag tror jag tänker om. Ser på vår vädersida att det är varning för hög vattenflöden tills torsdag kväll och varning för farlig vind till fredag morgon. Tar handlingsturen när jag ändå skall ut med bilen. Behöver ju inte ta en extra tur i ovädret. Det har i alla fall slutat regna här men det kan ju komma mer. Vissa har fått 10cm och det kan komma lika mycket till. Vi behöver inte vattna denna veckan.

Kommentarer

  1. Nej trotsa inte vädrets makter. Jag ser på er weather forecast att det ser inte bra ut alls. Här är det inte så tvära kast. Har varit grått och småkallt i evigheter och i natt har det kommit lite snöpuder. Har lovat mer till helgen. Stressar som busen för att hinna med allt utejobb. Tror aldrig jag blir klar med hallonsnåren. Jag ska döda ogräset under tidningar och löv, men det tar en evig tid att rensa upp först. Rishögarna bara växer, och det får bli Sveins jobb att ta bort dom.
    Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.