En salig blandning

Datorn är ovanligt pigg ikväll så här kommer en liten uppdatering. I lördags shoppade vi lite kläder och Halloweenkostymer och Clara är ett rätt bra shoppingsällskap så hon är värd en liten uppmuntring. I shoppingcentret kan man hoppa. Högt. Hon har sneglat ett par gånger och suttit i kö men ångrat sig men nu var det dags.


Väntar otåligt på selen.


Tar det lite lungt i början...


...sedan tar jag i allt vad jag har...


...och hoppar jättehögt.
Söndagen tillbringade vi i trädgården. 250 tulpan och påskliljelökar är nu satta. Lite svårare än beräknat då den röda leran tittade fram redan 1dm ner i marken och den är inte att leka med. Petter var helt slut efter all grävning. Nu är det bara 90 krokuslökar kvar. och de 100 blandade liljekonvalj, hyasint och pärlhyasintlökar jag köpte idag. Men de är han lyckligt ovetande om än.

Jag planterar och Clara öppnar nästa jordsäck.


Allt skall ner i gropen.


Måste platta ut det lite också.


Och strö över det sista finjusteringen.
I tisdags var jag med på dagis som hjälpreda då de hade en "In-house field trip" till en djurfarm d.v.s djurfarmen kommer till dagis.

Clara matar getterna...


...och klappar åsnan.


Gruppbild på tisdag/torsdagsgruppen.


Clara klappar spräcklig kanin...


...och svart och vit kanin, eller bunny som Clara säger.


Alla lyssnade intresserat när det var dags för hönorna att göra entre.


Clara klappar röd höna...


...svart höna...


...och känner på kammen.


På väg in i klassrummet men varsin pumpa. Räknar med att den kommer hem snyggt målad i slutet av veckan.
Under denna dryga timme jag var med på dagis ser man lite av skillnaden på de amerikanska och svenska barnen. En flicka var helt livrädd och vågade inte klappa något djur även om både mamma och nannyn var med. Eller kanske just därför. Hon stod gömd bakom min rygg och kikade fram lite. En annan liten skitunge till flicka tar all plats hon kommer åt och delar redan ut tjuvnyp till de andra som kommer i hennes väg. Till hennes försvar skall tilläggas att hon just blivit storasyster till tvillingar och känner sig nog lite undanskuffad. Lite av två prinsessor av olika slag. Clara tyr sig till grabbarbna men i USA är inte grabbarna så vana att leka med tjejer så vi får se hur det går. Finns ett par tjejer som är helt "normala" och en kille i andra gruppen är helt kär i Clara och välkomnar henne varje dag och håller henne sällskap när jag går. Han är så gullig och måste sitta bredvid Clara vid circle time annars rasar världen helt.

Här väntar vi på Strandbergs i drakparken.
Som ni sett har Clara en häxklänning till Halloween. Nu har den fått konkurrens. Hon hittade en Hulkendräkt i vuxenstorlek på köpcentret och grät hysteriskt när hon inte fick den. Hon älskar Hulken och grät redan i mars i Orlando då hon inte fick åka Hulkens bergochdalbana som dundrade fram över våra huvuden. Det är den häftigaste åkattraktionen de har så det dröjer att tag innan det är dags.
I veckan var jag på WallMart och där hängde ju en barndräkt. Lite stor men det är ju allt när man är liten.

Grön och stark.


Masken skaver så vi tar det naturellt istället. Men fortfarande superstark.


Och en jäkel på att göra pannkakssmet dessutom.

Eftersom jag nu vet att det kommer fler superhjältar hit på lördag skall det bli spännande att se om Mammas häxklänning eller Claras Hulken kommer att promenera ut på trick or Treat i skymmningen. Eller inte. Jag får nog nöja mig med att häxorna flög tillsammans till Chapel Hill i fredags på SWEA Kids Halloween fest. Men det är ett annat inlägg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.