Wilmington och NC Aquarium.


Såhär skönt sover man "hemma" på hotell.


Marriott Residence Inn i Cary tillbringade vi första månaden på när vi kom till USA och det var samma matta, soffa, TV ohc gardiner här.


Tom hallen var bekant. Och vi njöt av deras himelskt goda jordgubbssylt varje morgon.


Stora fiskar på NC Aquarium. Petter är helt säker på att det är lite förstoring i glaset. Men det tror inte jag. Jag har sett dem live i dammen bland sköldpaddorna.


Clara förstod inte riktigt att det var en levande krokodil som låg så nära utan hon letade och letade och sedan gav hon upp. Kanske blev hon lurad av den gröna färgen alla tecknade krokodiler har. Vad vet jag.


Jätteakvariet med hajar. Här stod vi lääänge.


På väg hem.


Palm.


Husen längst Kure Beach och Carolina Beach står på pålar så att vattnet kan skölja under dem när havet visar sin vilda sida. Vete katten om jag skulle våga vara kvar överhuvudet taget då. Som ni ser regnade det en dag på semestern. och det rejält.


USS North Carolina. Ett krigsfartyg somman får gå in i. Det tar vi nästa gång.


Vi prioriterade strandpromenaden. Petter dricker cola...


...Clara lemonad i stortjejsglas...


...och jag tar ett glas vin. Hör inte direkt till vanligheterna så det måste förevigas. Skål.


Kors...


...runt och upp under...


...och dra. Jag kan knyta själv!


Fiskpinnar gjorda på färsk fisk och härliga pommes.


Grouper och pommes. Gott.


Stor köttbit


Efterrätten.


På väg hem.


Min båt.


Lite stålt blir man allt.


Strandpromenaden i Wilmington.

Kommentarer

  1. Kul att se från Wilmington. Det är ju också Nicholas Sparks.
    Men allra roligast är det att se er och framför allt vår lilla darlig Clara. Ni verkar ha det bra och trivas med tillvaron, även om det regnar ibland.
    Massor av kramar från oss

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.