Spindlar

John från Moxie Pest Control har varit här och vår spindelkompis på bilden i inlägget lite längre ner är en Wolfspider. Helt ofarlig men de kan bli ganska stora och i och med det se ganska otäcka ut. Lärde mig också att vår trädgårdsspindel utanför fönstret är en Orb Weaver. Också helt ofarlig men den gula och svarta färgen ger den ett farligt intryck. De är smarta de där spindlarna. Och lurar mig hela tiden. Fick se bra bilder på Svarta Änkan och Brown Recluse Spiders också så jag vet vilka jag skall verkligen passa mig för. Man lär sig något nytt varje dag.

Och som grädde på moset är vi mitt i orkan säsongen och det är kolungt i atmosfären och har så varit hela tiden. Skönt. Efter orkansäsongens slut kommer tornadosäsongen tillbaka. Skall vara lite mer förberedd då och lite lugnare...hopas jag.
Ha en bra dag. Nu skall jag jaga sponsorer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.