Boksignering med Nicholas Sparks

Jag hade det hektiskt dagen innan SWEAs Kräftskiva. Allt skulle ställas i ordning, jag skulle fundera ut hur jag lämpligast tinade 10kg kräftor, handla, Petter jobbade som en galning och mitt i allt detta bara skulle jag på boksigneringen med Nicholas Sparks. Skulle ha varit ett sådant antiklimax att missa den. Fanns inte på kartan.

Direkt efter att jag lämnat Clara på TAP åkte jag till Barnes & Noble och fick två biljetter (tänkte jag skulle lura med mig grannen). Sedan gick det i ett fram till 19:00 då jag chansade på att ta Clara med till boksigneringen men det var kö in på parkeringen och totalt trafikkaos med dirigerande poliser och hallabalo. Tänk om, tänk rätt.

Handla först, byta bil med Petter och åka själv på boksigneringen. Grannen hann jag inte blanda in i planen. Och sedan gick allt så smidigt. Jag hade en tidig biljett, orange grupp två. Och när jag kommer in visar de mig fram direkt till signeringskön. Det är lila grupp 17 på tur men jag får glida med som har varit där i tid på morgonen och skaffat biljett. 1300 biljetter delades ut.

Och jag gjorde en tjej väldigt glad. Hon hade missat hela biljettköret och var så ledsen och besviken för att hon inte skulle få sin bok signerad. Tada. Jag har två biljetter. Du får en och kan glida in med mig i kön. Gissa om jag "made her day". Blev lovordad hela halvtimmen vi stod i kö. Trevligt.
Så här är han i egen hög person. Mina damer och herrar jag ger er Nicholas Sparks.



Kommentarer

  1. Snyggt jobbat Lisa! Gissa om jag är avundsjuk. Var han lika fantastisk som vi trodde? Den här bilden måste jag försöka spara. Just nu läser jag "Någon vid din sida", och ytterligare en ligger och väntar. Vad heter nya boken?
    Helt otroligt att Matildas filmupplevelse i skolan ledde fram till det här. Nästa gång han signerar i Raleigh kommer jag.
    Kram och grattis.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.