Ytterligare en händelserik vecka i bilder.

Jag och Clara hittade en ny affär när vi shoppade senast. Hade aldrig varit in på den tidigare och det såg ut lite som ÖB. Grejer överallt och billigt som attan. Hittade klänningen nedan för $3 och Clara gillade den direkt. Bra kvalitet och lite fin rosa text på bröstet. Jag missade helt att det stod Calvin Klein Collection på bröstet. Så nu finns det en märkesbrud i familjen.

Se vad fin jag är.


Fina detaljer även bak.


Claras första egna kulbana.


Simtur i stora poolen. Idag gör vi vad vi vill här. Badvakten läser bok och vi härjar fritt...


...vi är nämligen helt själva. Finns några i lilla poolen men vi har lekt färdigt där för idag.


Jag kan gå upp i trappan själv.


Såhär gör man.


Coola badbruden i badkjol och bad T-shirt.


Nu går jag upp i stora rutchkanan...


...och här kommer jag ner.
Clara fick se två småtjejer gå upp, vända och gå ner igen och då ville hon också prova. Men hon tog ju rutchkanan ner såklart. Då la tom badvakten ner boken och gjorde tummen upp.


Dyka med armringar är en utmaning...


...men skam den som ger sig.


Vilar lite med ryggsim ett tag.


Badet avslutades med en rejäl regnskur. +30 ute och regnet är varmare än duschen så Clara ville leka med sitt paraply.


Kul med regn.


Titta va fint mitt paraply är.


Sedan ville Clara att jag skulle komma ut. Tja, jag kan ju dra ner soptunnorna med mitt paraply. Så nu undrar alla grannar varför i hela friden jag inte väntade med det i 5 min då det var strålande sol igen.
Igår kväll badade vi med Lindemanngrabbarna. Lyckan var total när Clara åkte stora rutschkanan med Phillipp och Justin. Och Erik låg i vattnet och ropade "Come Clara, it´s your turn" hela tiden. De dök, hoppade och hade jättekul och Clara sa sina första engelska ord till grabbarna. "No splashing!" sa hon till Erik när han skvätte för mycket. Och han slutade. Båda blev lika paffa och vi andra tyckte att det var urgulligt.

Städhjälp i matsalen...


...och i vardagsrummet...


...här tar vi lite extra noga med Sviffern.


TV paus efter städande och dusch är skönt.


Dora är bra tycker jag.


Nu räcker det med papparazzis!
I fredags firade vi Linus 5-års dag med paket och glass. Och ansiktsmålning...

Nu är det min tur!


Spännande detta.


Här kommer prickarna.


Oskar tigern väntar på att Clara leoparden skall bli klar.

Klart, mot spegeln.


Titta va fina vi är. Jag menar farliga.


Linus vampyren, Oskar tigern och leoparden Clara som är helt inne i TV:n.


Fortfarande mer intresserad av TV:n än mitt fotograferande fick vi ialla fall till ett rytande.


Första officiell dagen på TAPSchool.


Så här sjöng vi idag berättar Clara vid eftermiddagsfikat på terassen.
Nu blir det duschen efter en liten tur på träningsmaskinen. Tar det lite lugnt nu efter det akuta trötttillståndet.
Ha det bra. Vi hörs.

Kommentarer

  1. Va härligt att se bilder på er igen. Den lilla leoparden var ju underbar, en sån skulle jag vilja möta. Och det tuffa lilla vattendjuret också. Häftigt att Clara börjat prata med sina kompisar, nu kommer nog språket fort. Det finns ju där, men det ger henne säkert en annan pondus bland barnen när hon börjar prata. Hon är verkligen en liten darling.
    Skönt att du också kvicknat till Lisa. Det är inte lätt att behöva känna sig som en ensamstående mamma i ett främmande land. Men det fixar ni säkert, även om det kommer jobbiga perioder.
    Hoppas ni får en skön och lugn helg tillsammans.
    Nu kommer inte jag åt datorn på ett par veckor, så jag längtar väl ihjäl mig efter er, men vet att vi har det att se fram emot när vi kommer hem.
    Massor av kramar till er alla tre från oss semesterfirare.

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Har letat efter exakt den kulbanan, den har så fina svängiga banor, vilket märke har tillverkat den?
    Mvh Carina
    c.lexington@hotmail.se

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.