Mer vilda djur och ett försök till älva.

Vi föll pladask för ansiktsfärgen och har inköpt egen. Igår premiärade vi.


Fin tiger.


Farlig tiger.


Jag under förvandlingen till älva.


Nja. Det får vi allt öva lite på. Svårt att måla på sig själv men lite bättre skall vi lyckas nästa gång.


Orm och dinosaurie . Det här är ju jättekul.


Jag målar Cupcake.


Smaskig va? Och lite suddig. Men fin.


En trött Clara visar upp alla sina målningar.


Idag övade vi på leopard.


Nja, den behöver vi också öva på flera gånger. Men Clara var helnöjd och blev jätteledsen igen när vi skulle ta bort dem. Har lovat en tiger imorgon så hon kan skrämma granngrabbarna.


Och så har det ordnat sig med trädgården också. Av en ren slump. Mycket vanligt på Fiskerud Mansion. Det ringde på dörren efter lunch och vips hade Petter köpt pinestraw. Jag blev skitsur. Jag hade planerat att ta hit en trädgårdsmästare under veckan och göra rubbet. Kändes lite som om han gick in på mitt "kontor" och började rota. Men efter ett tag inser vi att balarna är jättestora och att det är en bra affär. Efter ytterligare lite fundering och lite förhandling har vi kommit överens med sjöbusen till chef att de kommer och gör hela trädgården utom min finrabatt på framsidan på måndag. Pinestraw överallt och klippta buskar. Jag åker till dyra handelsträdgården och lär mig om blommor i lugn och ro. Jippie!
Imorgon skall vi rensa ogräs så svetten lackar.

Kommentarer

  1. Vilka kul saker Ni har för Er. Jättefin Clara i de olika djurmålningarna. Du får börja måla tavlor Lisa,det har du inte provat på.

    Hoppas att har handskar på när du rensar. Det finns ju en del ilskna smådjur som Du redan stiftat bekantskap med.
    Spännande att få se vad Du köper för växter.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.