Poolpremiär

I veckan fick vi äntligen våra poolkort och idag premiärbadade vi...


...här. Detta är en bild jag hittade på nätet. Idag var det lite mer folk här vill jag lova.


Clara hittade en kompis i lilla vattenrutchkanan.


Härligt att plaska med höga knän...


...och att undersöka alla vattenstrålat som sprutar överallt.


Barndelen av poolområdet är helt underbar. Här trivdes Clara som fisken i vattnet.


Vad händer om jag vrider här? Jo vattnet slutar spruta här men ökar lite längre bort. Coolt.


Tunnelvattenrutchkanan åkte jag också. Jag gillar också vattenrutchkanor. Väldigt mycket.


Härliga duschande svampar.


Clara gillar också vattenrutchkanor.
Vi tog en simtur i stora poolen också. I nya simpuffar. Men efter et tag spydde Clara och vi insåg att två timmars vattenlek kombinerat med en och annan kallsup tröttat ut henne helt så vi drog oss hemåt och avnjöt pizza och några parti memory. Clara däremot var inte lika övertygad om hemfärden som vi föräldrar var. Här skall det badas många dagar framöver.

Kommentarer

  1. Ni hinner nog hem till den svenska poolpremiären också. Här har det inte varit trångt varken på poolkanter eller badstränder so far. Så ni får gärna ta med lite sol och värme hem till oss för det behöver vi nordbor.
    Kramar från oss

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.