Intressant besök på läkarkliniken.

Glömde helt bort att Midsommarafton började med att Clara fick spruta nummer fem. Nu är det bara tre sprutor kvar sedan är vi klara tills det blir Kindergartenstart. Själva stickandet gick utan problem. Clara sa inte ett pip och jag hann inte reagera innan allt var klart och sköterskan gått ut. Hade lite frågor men de svarade hon bara på om man hade en "sick child appointment". Lite trist system men ok.

Det spännande var inte vår spruta utan att det satt lappar på kliniken som erbjöd patienter att vänta ute, i bilen eller att bära mask pga Svininfluensan. Jag tar ju gärna det säkra före det osäkra och vi väntade ute. Så kom det en sköterska ut i extra överdragskläder, mask och handskar och hämtade en patient i en bil som försågs med mask och det gjorde även pappan till killen. Jag gick in igen och frågade om jag också skulle ha mask och om jag kunde få en direkt. - No, that was a potential case of H1N1, viskar receptionisten. Ok. Skall jag få panik nu? Tittade mig omkring. Alla andra satt inne i väntrummet och såg hur lugna ut som helst men vi gick ut igen. De hade haft ett par tester men inga bekräftade fall. En tjej i kompisgänget har en dotter där sex av klasskamraterna har svininfluensan. De är testade hela familjen och ingen har det men de går på Tamiflu för säkerhets skull.

Detta är nackdelen med en stor klinik. Det kommer in så många sjuka barn på en dag. Och man vet ju aldrig vad de har för baciller. Skall ta mig en funderare på om jag skall titta efter en mindre klinik till hösten. Fördelen med vår klinik är att det är 15 min hemifrån och fem minuter från dagis ifall det skulle uppstå situation där dagis vill kontakta vår läkare. Vi tar det till hösten, nu skall vi ta en shoppingsväng och sedan börja packa.
Ha en bra dag.

Kommentarer

  1. Hej!
    Har gick vi (och S-bergs gar fortfarande). Vi tyckte det var jattebra. De har sick o well waitroom. Jattebra lakare och systrar. Ligger nara skolan, vid Whole Foods.

    http://www.jeffersandmann.com/

    Halsar Helena I Zurich

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.