Veckorna som gått i bilder.


Jag och Clara spelar bi. Man drar ut ett löv och ser om några bi ramlar ut.


Så här ser bina ut.


Åh, vad det är kul.


Lunch från IKEA. Mums.


Och middag från Domino´s. En Bread Bowl Pasta, dvs en Chicken Carbonara på pizzan. Mycket smaskigt.


Glad Lisa i kort hår. Något ostylad men ändå.


Nu skall vi pyssla.


Lite pilligt är det ibland.


Och så häller man i ris


Tada. Tre Marackas. Totalt har vi sju. Och jag älskar mina saxar från IKEA.


Buffén på SWEAs sillmiddag. Underbart gott.
Och här kommer mitt bidrag till ert sånghäfte på midsommar. Stulet från ovan nämnda middags sånghäfte.
Den badräktstid nu kommer
(Melodi: Den blomstertid...)

Den baddräktstid nu kommer,
när magen är för stor.
Då valkar bara sväller,
och celluliter gror.
Generande behåring,
lyfts fram i dagens ljus.
Nej, stranden verkar boring,
vi stannar inomhus.
De krav som sommar´n ställer
förstör vår ledighet.
Vi sitter där å gnäller,
fy fan - va jag ä fet!
Fast vem vill motionera,
när man kan sitta still.
Nej låt oss revoltera,
vi tar en kaka till!


Sambafest i matsalen.

Festens drottning.


Dags för målar T-shirts skapande hemma hos Angelica, Angelina och Cyrus.


Det krävs koncentration.


Det tjusiga resultatet. Vi cyklade hela gatan och visade upp den fina blusen.


Sedan skapades det i lera.


Linus, Angelina, Cyrus, Oskar och Clara i fina målar T-shirts.


Suddig bild på världens finaste Clara.


Bättre bild på mammas älskling.


Sångstund hos Lotta i Chapel Hill. Linus, Oskar, Helena, Carolin, Lisa och Clara.

Underbart långbord i en underbart uppväxt trädgård.


Angelina och Clara turas om på gunghästen. Coolaste leksaken jag sett i hela mitt liv. Vill ha.
Hoppas ni har det lika bra som vi har det.
God Natt.

Kommentarer

  1. Vilka härliga bilder! Det här har jag väntat på. Ni verkar ha urmysigt på era SWEA-träffar. Blev Janssons frestelsen bra? Och sångtexten gilla jag. Den ska kopieras.

    Om ni får tag på gunghästen, så kan Clara få den i födelsedagspresent från oss. OK?
    Vi kommer att fira Mors Dag på Jäverön tillsammans med Karlstadgänget. Underbart väder, så det pasar bra.

    Ha det riktigt skönt ni också.
    Kramar från oss.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.