Ny Lisa och "Honey Bee Tree"

Dagarna bara rusar förbi. Med ett späckat schema går dagarna så fort att man inte hinner med. Igår var vi uppe i ottan, 06:50... och åkte mot Chapel Hill för att passa Linus och Oscar då Helena spanade in potentiellt dagis. Efter en timma var Helena tillbaka och som tack för "passandet" färgade hon mitt hår samt färgade och plockade mina ögonbryn. Undrar när hon vill ha barnvakt igen? Linus, Oscar och Clara leker så bra ihop så jag läste "Se och Hör" och uppdaterade mig i svenskt skvaller. Sedan blev det en sväng i lekparken innan det serverades lunch och där lärde jag mig en ny maträtt. Fräsa ihop pasta, korv, paprika och purjolök och sedan röra i några ägg. Enkelt, snabbt, mycket mat och väldigt gott. Glasscafé stod på agendan på eftermiddagen och efter mer lek bjöds vi på amerikanska pannkakor innan vi satte oss i bilen och styrde hemåt. Clara somnade innan vi hunnit ut på stora vägen och gick och lade sig direkt vi kom hem så jag fick en lugn kväll. 19:06 var det lugnt i stugan. Inte kan man klaga på en sådan dag.

Idag har vi haft redaktionsmöte för SWEA-tidningen här hos oss. Jag koncentrerar mig på texterna, Anna gör layouten och Helena skriver om barnaktiviteter och är bollplank. Bra upplägg. Och full av inspiration från gårdagens bortaätande försökte jag mig på Chicken Fried Rice. Helt klart ätbart och barnvänligt men det hade inte skadat med lite mer kryddor.

När Anna, Helena, Linus och Oscar styrt bilen hemmåt drog jag och Clara ner till Cary Town Center. Nu skulle det bli frisyr utav hårbollen på huvudet. Min manliga frisör fanns inte inne men en ung tjej kunde ta emot mig direkt. Och jag är supernöjd. Det är kort, tufft och hela jag känner mig både coolare och ... mer jag. $14.95 kostade kalaset. Tjejen fick $5 i dricks och en återkommande kund. Och detta trots att mina polisonger är något ojämna så det skall rättas till med kökssaxen.
Under hela frisörsbesöket satt världens bästa, goaste, finaste, underbaraste, älskade Clara i sin vagn och fikade och läste leksakstidning. Ibland kan jag inte fatta att hon inte ens fyllt tre år och är så cool. I helgen var vi in i en trång inredningsaffär med en massa sköra saker men vi är inte ens oroliga för att ta med henne in. Hon tittar och tar så försiktigt. Hon bestämde sig för att köpa en tvål och hämtade pengar hos mig och gick till kassan och betalade själv. Butikspersonalen tyckte hon var stencool.
Som tack för att hon satt still under frisyrklippandet idag köpte vi ett spel på vägen hem. Så ikväll har vi spelat "Honey Bee Tree". Det är kul att hitta spel vi kan spela tillsammans och det riktigt lyser om Clara när vi drar ut löven varannan gång och hon strålar ännu mer när bina trillar ut så hon får samla ihop sina i en hög. Ser fram emot morgondagens spelande.

Imorgon skall vi också ha vattenlek med SWEA Kids och på lördag åker vi till IKEA.
Nu är det kvällen.
God Natt.

Kommentarer

  1. Fullt upp ser jag. Vilka härliga kompisar som kan fixa med hårfärgning. Va bra att Clara har
    många kompisar att leka med. När jag ser de fina fotona blir jag sugen på att komma och hälsa på. Jag vill sitta bredvid Clara i rottingfåtöljen och njuta på din amerikanska veranda och äta färska jordgubbar-

    SvaraRadera
  2. Ja, vi har det väldigt bra over here även om vi saknar er där hemma. Får planera ett besök när vi kommer hem i sommar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.