Sommar

I helgen har vi klippt gräsmattan, tvättat terrasen med högtryckstvätten och varit på vår första cookout. Gräsmatteklippningen är deprimerande då det knappt finns ett enda grässtrå att klippa men terrasstvättandet var roligare då terassen blev som ny. Och cookouten var trevlig och avslappnad. Hamburgare och korv på terassen, svårare behöver man inte göra det. Och värden, Petters kollega, tog emot i keps och foppatofflor. Vid niosnåret när vi kommit hem och Clara somnat fick jag akut Pihlströmabstinens då jag mätt och belåten väääldigt gärna hade utmanat dem på ett parti poker. Istället gick vi och la oss. Längtar till sommaren då kortleken skall användas flitigt.


+35 och ogräsklippning är en utmaning.


Petter skruvar på högtryckstvätten och Clara premiärbadar.


Simma lungt.

Idag fick Clara sällskap av grannpojken Erik i poolen. Det "skjättes" hej vilt och de hade jättekul trots att de inte kan prata med varann alls. Erik blir tvåspråkig och pratar lite engelska och lite tyska och Clara pratar "fjenska" som hon säger. Men roligt har de.
Clara pratar så bra nu och väldigt rent men vissa gulligheter kommer ibland. Som t.ex. Mamma, jag har glass i numitan. (mungipan) Jag hövver pjål. Jag behöver tvål.
Nu skall jag sova och ladda för en varm vecka. Det utlovade, och efterlängtade regnet kommer inte utan det blir högsommar hela veckan. Som tur är har Helenas pool redan öppnat...det blir nog en tur till Chapel Hill.
På återseende.



Kommentarer

  1. Va härligt det ser ut med Clara plaskande i poolen. Ni har ju fullt upp med "gräsmattsklippning" och trädgårdsskötsel.

    Nu får Ni snart införskaffa gungan till verandan,så Ni kan koppla av i den ljumma kvällstimman.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.