Helgen i bilder


Det har varit varmt i helgen . Över 30 grader. Då gäller det att hålla vätskebalansen i schack. Och det blir så mycket roligare när man kan förse sig själv.


Tar lite i taget och så fyller vi på igen.



Här är det över +30 grader och Petter är något välklädd... men supersnygg i FBK mundering från topp till tå.


Den något mer lättklädda Lisa fick springa ikapp med Clara som numer cyklar i racerfart.



Det blommar i vår rabatt! En underbar Iris.


Idag har jag och Clara varit på Liams 4 års kalas. Petter satt på ett plan till Canada och kunde tyvärr inte komma. Och vilket party han missade. Cowboy temat var helkul med "kasta orm i boots" leken, hästsko kastning och skjuta på coca cola burkar. Allt belönades med guldpengar.


Westbergs hade hyrt en del av en park med bänkar under tak och även en lekpark där det lektes för fullt. Här Clara i rutchkanan.


Clara och födelsedags cowboyen Liam.


Cool tårta. Och den räckte till oss vuxna också.


Det gäller att sikta...


Det serverades tårta, glass, chips, ostbågar, salta pinnar, dricka och vatten i mängder och allt var fint dekorerat. Tårtan åts på metalltallrikar (pajformar, så smart) och alla barn fick hattar, snusnäsduk och stjärna. En pinjata avslutade serveringen och innan dess hade barnen dekorerat sina påsar som fylldes med godis när pinjatan gick sönder. Ett så kul, smart och välplanerat party att jag kommer att råkopiera det om några år...


Lukas i full cowboy mundering.


När partyt var slut gick vi ut på bron över den lilla sjön och tittade efter sköldpaddor. Och de fanns i mängder. Helexotiskt och coolt. Jag var lika exalterad som barnen. Här sitter Liam, Keldall och Clara och spanar och om ni tittar noga framför Kendall så ser ni en sköldpadda mellan spjälorna.
Nu har jag surfat mig exalterd på internetsidor för födelsedags kalas och skall ta mina fyra nyinköpa blaskor och krypa till kojs.
Vilken härlig helg vi haft!
Glömde ju att vi köpt TV också. Nu gäller det bara att få dem hitlevererade och välja kabelbolag. Det är svindyrt. TV, bredband och telefon går på $160 per månad. Time Warner Cable och Direct TV väljer man emellan. Monopol säger jag.
Med blaskor under armen mot sängen. God Natt.

Kommentarer

  1. Hej på er!
    Nu har jag äntligen hittat hit. Får jag lägga upp din blogg på min sida?
    Det ser ut som ni lever ett fantastiskt härligt liv just nu. Skönt med lite värme;-)
    Hälsa Petter & Clara

    Kram från Madde, Malte & Labon

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.