Grattis Erik 1 år!

Idag blev syrrans lille Erik 1 år. Vi sjöng för honom på Skype och Clara tog både den svenska och den engelska versionen. Dagar som idag känns det lite sådär att sitta här borta. Hade hellre sett den lille parveln öppna paket och ätit tårta i mängder. Skall ta igen det i sommar. Då skall det kramas och lekas dagarna i ända! Alva som är 3,5 år kommer ju ihåg oss och pratar på Skype men Erik var bara 9 månader när vi drog och vi är nog ena konstiga figurer på datorn. Som sagt i sommar blir det ändring på det. Vi säger grattis igen och mjuka paket är på väg över Atlanten medans vi skall se på live när de hårda öppnas till sommaren.

Förrutom födelsedagen firar vi att vi har TV. Har inte sett på TV sedan 5 mars så lite abstinens har jag allt. Och vi slog till med inspelningsbara DVR:er, har inte en aning om vad det är, men man kan pausa och spela in och spola fram och tillbaka i programmen. Helcoolt. Nu kommer jag aldrig att missa ett avsnitt av "Burn Notice" igen. Tv- installationen tog 7h! Är det rimligt eller går allt väääldigt mycket långsammare här i värmen. Han satte upp en stolpe och parabolen och sedan drog han in kablar under huset till vår central och så plugga in. Allt inne i huset var redan färdigt. 7h?! Men han var väldigt lättsam och trevlig och visade lite trix med TV dosan, som han också programmerde inte att glömma. Nu sitter Petter i garderoben och försöker få fart på vårt internet. Det vill sig inte riktigt och allt jag kan bidra med är glada tillrop. Nu skall jag zappa igenom våra 200+ kanaler. Eller jag kanske nöjer mig med ett tiotal när jag tänker efter.

Ytterligare ett stort GRATTIS till Erik på hans första födelsedag!

Mot fjärrkontrollen!

Kommentarer

  1. hej, kommenterade innan ,men på ett gammalt inlägg,
    ville bara säga att jag är suuper avis att du får bo i usa och uppleva landet, och att jag nu bestämt mig för att kolla in din blogg ofta, jag satt o surfade planlöst omkring efter bilder på en amerikansk veranda att visa sambon, när jag hittade din blogg.
    tycker den verkar jätte bra, och fiiiint hus har ni...
    kramar
    gladmymlan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.