Ytterligare en händelserik dag.

Vi startade med skjutsande till Petters jobb och sedan en i raden av slöa hotellfrukostar, börjar bli en härlig vana.



Sedan övade Clara poser framför spegeln i mammas mössa innan vi lade oss i badkaret och skrubbade oss riktigt rena.




Allvarlig min.




Gladare min.


Efter badet gav vi oss av till parken och idag var det +15 och strålande sol. Härligt. Vi träffade Laura och Jordan ,3 år i april, och han och Clara busade runt. Jag fick en massa tips och kanske min första nya amerikanska väninna. Skall på playdate när det passar. Kul. När de åkte hem dröjde det inte länge innan Laurie och Fiona kom med sina mammor och det var full fart igen. Clara är inte alls så reserverad med språket när det är barn som pratar med henne. Hon vill förstå och hon hänger på om jag översätter vad de säger. Härligt att se henne åka rutchkana och leka med andra barn.




I´m on top of the world.





Här kommer jag med fart!


I eftermiddags var vi och handlade mat och sprang på vår första autografskrivande NHL stjärna. Varje månad på Harris Teeter gör en av Carolina Hurricanes spelarna en smörgås som de säljer som special och vid premiären är spelaren där och gör PR för sin smörgås. Killen hette Ryan Bayda och vi har aldrig hört talas om honom men han blev vår första NHL-spelare live. Petter fick autografen och Clara spelades in på film när hon fick totalt tokspel. Men inte av NHL-spelaren utan av figuren bredvid, Harri själv. Han är nämligen en grön dinousarie. Hon dansade, grimaserade och showade hej vilt. Tyvärr hade vi ingen kamera med oss så vi får nöja oss med en bild på Ryan.

Nu skall jag hoppa i duschen efter att ha avklarat ytterligare 30min i hotellets träningsrum. Är tre gånger en vana?

Kommentarer

  1. Härligt att se er njuta av vårvärmen. Nu när Clara fått kompisar dröjer det nog inte länge förrän hon pratar engelska, gullungen.
    Här njuter vi av strålande vinterväder, inte så illa det heller.
    Kramar från farmor o. farfar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.