Spöregn.

Rain, rain go away.

En dag i totalt spöregn. Spenderades på Cary Towne Center (jo, det stavas så). Jag köpte ett par jeans och en top på en butik för kurvig kvinnor, det ni! Damen försökte övertyga mig om att jag var en 1 petite, deras minsta storlek, men jag trivdes bättre i 2 average så det blev det. Siffran är midjestorleken och petite/average är längden på byxorna. Här finns alla storlekar i fyra olika längder: petite, short, average och tall. Att gå i för långa byxor är ett minne blott. Härligt! Nu när jag tänker efter missade jag att prova shortvarianten. Det får bli nästa gång.

Mina nya jeans.

Min nya top.

Och så har vi ätit världens godaste chokladglass till efterätt på lunchresturangen. Det bästa av allt var att det var buffé så vi fick ta hur mycket vi ville ur en 10 liters glasshink... Clara och jag var väldigt mätta när vi gick därifrån.
Nu kom två nybadade älsklingar ut ur badrummet så nu är det min tur och sedan skall vi mysa i soffan.
Trevlig kväll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.