Lekparken och kaos på Walmart

Hejsan,

idag har vi som vanligt varit i "vår" park, Harold D Ritter Park i Cary. +15 och när solen bröt igenom helt varmt som en svensk högsommardag. Och till söndan spås det snö. Vädret varierar vill jag lova. De vill ju så gärna ha snö så när det är 1% chans slås det på stora trummam och alla håller tummarna. För kommer snön stänger de stan och alla får vara hemma. Så helst skall det snöa en vardag. Jag och Clara vill inte ha snö, vi vill ha det som vi hade det idag. Varmt och skönt i parken.




Först fika på svenskt vis: morötter och gurka.





Sedan äppelbitar till efterätt.




Klättervägg för de minsta, helt suverän! Man tar i...




...kommer ända upp...





...och åker ner igen.




Sen ger man sig på klätterväggen för de stora barnen och det går galant det också!




Detta är min (Claras) favorit. Helst vill jag ha sällskap av ett gäng kompisar och så vill jag att några andra snurrar oss "superfast" det första ordet Clara har lärt sig av erfarenhet. Igår var det en kille som introducerade ordet och idag satt det klockrent.




Får jag väl snurra själv då nu när mamma blivit trött i armarna...




Idag testar jag att gunga åt detta hållet.



Vi har fått programmet från SWEA Kids gruppen också. Hemma-hos-träffar blandat med lekparksträffar, låter himla kul, skall hänga på nästa vecka. Så fort vi kommer in i hus skall jag anmäla mig som värdinna för en hemma-hos-träff. Då blir det ju städat den veckan i alla fall...


Jag vimsade till det ordentligt på Walmart idag. Har såna vattenblåsor att jag inte kan ha skor utan var tvungen att handla någon typ av slip-in. Vi stegade in på Walmart, eller jag haltade rättare sagt, och gick raka vägen till skohyllorna. Där började jag prova och helt plötsligt när jag vänder mig om är mina skor bort. Va i hela friden?! Jag letade men kunde inte hitta dem. Vem vill ha ett par slitna Puma? Och då slog det mig. PLÅNBOKEN! Jag la den på golvet bredvid skorna och sedan gick jag därifrån. Det gör man på Garvarns i Ludvika men inte här! Idiot!!! Paniken steg och jag började tokleta men hur fokuserad är man då. Vi frågade om någon sett något och på ett eller annat sätt fattade jag att jo kanske någon vid CD skivorna visste något. Jag gick dit och där ligger plånboken, ensam i en varukorg. Helmysko. Allt var kvar. Lättad till max började vi fundera över skorna. Vem snor skorna och lämnar plånboken? Och då kommer en dam fram och frågar om jag hade svarta skor med rosa ränder. Jo, det hade jag ju. De är lite längre bort bara. Jag knallar dit och där hittar jag dem i en annan varukorg, som en anställd drar runt och ställer rätt alla skor och städar. Hon trodde att någon glömt dem och tog upp dem som skräp. Helsnurrigt. Sade högt och tydligt att jag inte skulle lämna stället utan att ha köpt en handväska men det glömde jag bort så fort vi närmade oss leksakerna så det bådar ju gott inför framtiden. NOT. Det säger kanske också lite om min vimsighet så jag är inte så säker på att någon snott plånboken alls utan det var nog bara fröken totalvimsig som inte håller ordning på sina saker som var i farten på Walmart idag.


Men jag ska köpa en handväska. Så fort jag kommer ihåg det.








Kommentarer

  1. Själv lade jag plånboken på biltaket på vår parkering, där den låg under natten och en GOD granne lämnade den till mig på morgonen! Vimsigt här också!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Mer vilda djur och ett försök till älva.

Claras 4 års klassrum

Mellandagar och basketpremiär.